2 éve vagyok menthetetlen zenebuzi, ezért valószínűleg csomó minden nem lesz ezen a listán, amit egyébként csípnék. Ezen kívül próbálok én valamennyire pártatlan lenni, de Kanye West annyira idegesítő, hogy véletlenül sem fog előkerülni. Szóval ez inkább a 100 kedvenc albumom, mondjuk 20%-ban személyes kötődés 80%-ban szakmai szempontok játszottak szerepet a válogatásnál.
Ebben a blokkban máris elvérzik Karen O, csilingelő pop albumok és gonosz metál fej-fej mellett. A folk bármilyen formája nélkül sem lehet megúszni az évtizedet, viszont hip-hopban még mindig gyenge vagyok. A népbutító dubsteptől is távol tartottam magam, meg úgy általában inkább gitárzenék lesznek, ugyanis tisztességes európai férfi vagyok.
Minden album legjobb száma szokás szerint ide kerül fel.
100. The Phantom Band - Checkmate Savage (2009)
Glasgow-i srácok indie rock hagyományokatt mindenféle zajokkal és folkra jellemző történetmesélős dalstruktúrával ötvöznek. Jellemzően építkezős számok, az egészen lassútól (Left Hand Wave) a beszívva lazázóson át (Island) az eufórikusig (Howling). Többnyire azonban mindegyik elképzelhető úgy, hogy egy kellemes hangú, kicsit szomorkás, kockás inges srác dúdolja egy fatörzsön ülve az erdőben.
99. Les Savy Fav - Let's Stay Friends (2007)
Néha a post-hardcore határait súroló (jobbhíján) art valami, sok post-punkos girározással. A Sparks vagy a Roxy Music csilli-villi és mozgalmas zenéje szólna így, ha most alakulnának NY-ban. A vonyítós What Would Wolves Do a lemez egyértelmű csúcspontja, de a furulyázós, okoskodós Brace Yourself szorosan követi. Tim Harrington mondjuk nem igazán tud énekelni, de állítólag nagyon vicces figura a színpadon.
98. Bat for Lashes - Fur and Gold (2006)
Álmodozó hangú gyermekkurvákból el voltunk látva ebben az évtizedben, csakhogy a nagy részüktől normális ember a falra mászik. Ez a csaj viszont szerethető, kellően visszahúzódó zenét toltak a segge alá, ami nem nyomja el a bájos hangját, viszont ha a zenére koncentrálunk, akkor az sem okoz csalódást. Szomorú budai lányoknak és szomorú budai lányokat előszeretettel sunázóknak ajánlott főleg.
97. Beck - Modern Guilt (2008)
Az tiszta sor, hogy a valaha csodafiúnak kikiáltott Beck már bőven leszállóágban van. Azért egy gazdagon hangszerelt változatos pop lemezt bármikor összehoz, Xenuval vagy nélküle. A lányoknak pedig gondolom még mindig megindul a fehér folyása, ha mélyen belenéznek a kék szemébe és meghallják angyali hangját.
96. Minus the Bear - Planet of Ice (2007)
Ezek a srácok leginkább a 90-es évek emozenekaraitól tanultak, ezen kívül előszeretettel törik dirib-darabokra a számaikat. Viszont a végeredmény nem lassított felvételű szaggatás lesz, hanem dinamikus rock slágerek. Rögtön az első, együtténeklésbe torkolló Burying Luck nagyon pöpec, aztán puttyógó, riffelős Knights gyorsan el is picsázza.
95. Melvins - (A) Senile Animal (2006)
A földkerekség egyik leggonoszabb együttese (a Jesus Lizarddal szoros versenyben) nem alakított igazán nagyot ebben az évtizedben, de ehhez a helyezéshez ennyi is elég volt. Minden hangban, ami elhagyja King Buzzo száját vagy gitárját benne van a legalattomosabb, mások szenvedésének örülő geciség. Ezen az albumon a sludge döngölés dominál a stonerkedés ellenében.
94. Radiohead - Amnesiac (2001)
A Radiohead leginkább elektronikus lemeze, egy rakás magába forduló, sötét tónusú számmal. Kattogó fémes hangok, kopogó zajok és klausztofób hangulat jellemzi végig a lemezt. Thom Yorke hangja pedig kevésbé idegesítő ezzel a háttérrel, mint amikor hagyományos gitárzenére rinyál. Viszont végig elég változatos ahhoz, hogy ne aludjak el rajta (mint a Thirdön),
93. Yeah Yeah Yeahs - Fever to Tell (2003)
Karen O volt a 00-s években A Nő: divatikon, szexszimbólum, terpeszben kiabáló, fetrengő picsa, bármit művelt minden lány rá akart hasonlítani és minden srác meg akarta baszni szerette volna, ha rá hasonlít a nője. Szóval ő a YYY igazából, a két másik tag csak profi iparos. Az első lemezükön fékevesztett, de mégis okos punkot idéztek kurva jól és tele volt akkor slágerekkel, mint a Pin, a Date with the Night és a Maps.
92. Young Widows - Old Wounds (2008)
A Young Widows sok mindent nem tett hozzá ahhoz, amit előttük már sokan kitaláltak, de főleg mindenki kedvenc Steve Albinije. Lassan emésztő, súlyos noise rock, aki ezt nem szereti annak nagyon elrontottak valamit a nevelésénél. A büntetően lassú Guitar vagy az együttkiabálós 21st Century Invention ott van a műfaj legjobbjai között.
91. Fuck Buttons - Street Horrrsing (2008)
A duo repetitív elektronikus zajban utazik, az egészen agresszív gyorstól az elszállós lassúig. Beláthatatlan terekből visszhangzanak a hangok és a sikítások. Ez a leírás takarhatná a Suicide-ot is, de nem. A nemrég kijött albumtól elájult a komplett szaksajtó, de igazából ez a lemez a tuti.